Lesgeven - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Peter Scholten - WaarBenJij.nu Lesgeven - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Peter Scholten - WaarBenJij.nu

Lesgeven

Door: Ego

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 April 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na hier nu twee weken te zijn weet ik aan welke klassen ik lesgeef. Het zijn 4 scholen. De eerste school, Tu xuong, is een vrijwilligersorganisatie waar kinderen tussen 12 en 18 gratis engels krijgen. Zoals alle kinderen die ik les geef zijn ze arm. Deze school is goed georganiseerd en ze krijgen boeken! van de school. Het niveau van deze kinderen is redelijk en je kan ze veel bijbrengen. Ik geef ze twee keer 1.5 uur per week les. Een andere school is Anh linh, dit is een normale overheidsschool waar leeftijden aardig afwisselen. Aangezien sommige leerlingen een jaar of meer geen les gekregen hebben kan het zijn dat er 16 jarigen met 11 jarigen in de klas zitten. Deze school is lastig. Ik geef drie klassen elk driekwartier les. Het is erg kort en de school is erg lawaaiig omdat alle klassen open zijn, dus je hoort veel lawaai van andere klassen. Ook geef ik les in een tempel. Dit is voor kinderen waarvan sommige al niet meer naar school gaan. Ze moeten van 3 am, tot 3 pm hun ouders helpen met het ophalen van vuilnis. Hun engels is erg basic dus ik geef voornamelijk les via gebaren en tekeningen. De laatste school waar ik lesgeef is een buurtschooltje. Het is buiten en de kinderen zijn jong maar willen graag leren. Ze zijn tussen 6 en 12 en de ene helft is goed en de andere helft niet zo. Ik geef voornamelijk les via afbeeldingen en korte zinnetjes. De uitspraak in Vietnam is over het algemeen slecht en daar focus ik ook op.

Verder heb ik een scooter gekocht. Aangezien de bussen maar tot 6 of 7 uur gaan is het erg handig om savonds dingen te doen. Het verkeer kan aardig chaotisch (vooral tijdens de spits) zijn maar tot nu toe red ik me nog prima. Ook voetbal ik hier twee keer per week savonds. Het is met wat locals en 5 tegen 5 met ongeveer 3 a 4 teams. Als er gescoord wordt draait een team door. Wat erg handig is want dan kan je even afkoelen. Binnenkort een weekend naar cambodia plannen en daar dingen zien.

  • 27 April 2014 - 20:15

    Marjan Tibbe:

    Hoi Peter. Ik lees dit wat laat na plaatsing. Heel interessant wat jij nu meemaakt. Wat een verschil met het rijke westen. Veel succes & enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 3742

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 31 December 2014

Saigon en meer

Landen bezocht: