Eerste dagen Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Peter Scholten - WaarBenJij.nu Eerste dagen Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Peter Scholten - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Saigon

Door: MOi

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Maart 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Beste, Na een vermoeiende vlucht kwam ik aan in Ho chi min stad. Hier zou ik opgehaald worden door een begeleider van mijn vrijwilligerswerk. Ik verwachtte in mijn naïviteit met een taxi of bus verder te gaan. Veel logischer is het om dan de scooter te pakken. Dus ik met volle bepakking achterop naar mijn homestay adres toe. Het verkeer chaotisch noemen is een kleine understatement. Het eerste wat mijn begeleider deed is 10 minuten lang tegen het verkeer in rijden. Dit is zeer logisch en acceptabel aangezien werkelijk iedereen een scooter heeft en men van elkaar weet dat het gebeurt. Verder zijn er geen verkeersregels behalve stoplichten. Waar rood niet bestaat als je rechts afslaat. Toeters zijn er om te laten weten dat je gaat inhalen, dus die gebruik je constant. Het verkeer is het eerste waar je aan moet wennen. Elke viatnamees heeft iets van een winkel in zijn huis. Dit kan van alles zijn, maar voornamelijk Eten, kleding of scooterbenodigdheden. Vandaag heb ik mijn eerste les gegeven aan schoolkinderen. Ze waren van de leeftijd 6-12 en het was erg leuk. De kinderen hebben erg wisselende niveau's wat het lastig maakt. Dropfruitduo's bleken erg goed te smaken. Gister nam mijn homestay guy, Phat, me nog mee naar een club. Waar werkelijk alles voor je gedaan werd. Denk aan: Stoel aanschuiven, bier bijschenken, massage tijdens het pissen. Uiteindelijk kwam het erop neer dat er meer personeel dan bezoekers waren maar leuk was het zeker. Vandaag even rustig aan doen en dan morgen de countryside bezoeken, wat zeker mooi gaat worden.

  • 22 Maart 2014 - 21:28

    Geertje:

    Ha Peter, leuk dat je al met je reisverslag bent begonnen. Gaan het zeker volgen naast het skypen en mailen natuurlijk. Hele fijne tijd daar.......... Groet!!

  • 23 Maart 2014 - 20:35

    Jan:

    ga zo mijn best doen de gevraagde foto's te regelen.
    Hoop dat je na je haute cuisine gerechten nog gewoon kunt lesgeven.

Tags: eerste dagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 3755

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 31 December 2014

Saigon en meer

Landen bezocht: